Niepubliczna Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
“EDUKACJA”

Terapia integracji sensorycznej

 Terapia  integracji  sensorycznej (SI)  to  indywidualne  zajęcia
 z terapeutą.
 Mamy trzynastoletnie doświadczenie w prowadzeniu terapii SI.
 Nasi terapeuci posiadają wysokie kwalifikacje i duże doświadczenie
 w prowadzeniu terapii.

 Warunkiem uczestnictwa w zajęciach terapii SI jest wcześniejsze wykonanie badania z wykorzystaniem specjalistycznych testów opracowanych wyłącznie dla tej metody czytaj więcej...

   Podczas terapii integracji sensorycznej relacje zachodzące między procesami sensorycznymi i zachowaniem ruchowym kształtują i poprawiają połączenia synaptyczne w ośrodkowym układzie nerwowym (OUN). W celu osiągnięcia poprawy w organizacji OUN podczas terapii stosowane są takie ćwiczenia, które będąc właściwym „wyzwaniem” dla uczestnika terapii są stymulujące dla mózgu.

   Terapia SI to  „naukowa zabawa”, w której dziecko chętnie uczestniczy i ma przekonanie, że kreuje zajęcia wspólnie z terapeutą. Podczas terapii nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności, lecz poprawiając integrację sensoryczną wzmacnia procesy nerwowe leżące u podstaw tych umiejętności, a one pojawiają się w sposób naturalny jako konsekwencja poprawy funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego.

   Terapia SI odbywa się w sali specjalnie do tego przystosowanej i wyposażonej w specjalistyczne przyrządy. Dziecko czując, że odnosi sukcesy w coraz bardziej skomplikowanych zadaniach, podnosi swoją samoocenę i chętnie uczestniczy w zajęciach. Takie doświadczenia zaczyna przenosić się również na inne sytuacje poza salą terapeutyczną, co zaczynają zauważać rodzice i nauczyciele. Zmienia się obraz dziecka i jego funkcjonowanie w środowisku.

   Metoda terapii SI kierowana jest w pierwszej kolejności do dzieci z trudnościami w uczeniu się. Może być także stosowana jako metoda komplementarna w usprawnianiu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, upośledzonych umysłowo, autystycznych, z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, z deficytem uwagi (ADHD), niedowidzących i niewidomych.

Poradnia „Edukacja” posiada dużą salę, wyposażoną w specjalistyczny sprzęt i wiele dodatkowych pomocy.

Poradnia jest przygotowana do pracy z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym i młodszym szkolnym.

Skuteczność terapii SI jest tym większa im młodsze dziecko w niej uczestniczy. Należy, jeśli istnieje taka potrzeba, zapewnić dziecku zajęcia jak najszybciej po zaleceniu lekarza lub psychologa.